WordPress Toolkit

WordPress Toolkit geeft u één enkel scherm vanuit waar u WordPress eenvoudig kunt installeren, instellen en beheren. Het is beschikbaar wanneer de WordPress Toolkit-extensie in Plesk is geïnstalleerd.

Notitie

Met WordPress Toolkit kunt u WordPress versie 3.7 of later installeren.

Notitie

De WordPress Toolkit-extensie wordt kosteloos meegeleverd met de Plesk-edities Web Pro en Web Host en is tegen betaling verkrijgbaar voor de Web Admin-editie.

WordPress installeren

Om een nieuwe WordPress-installatie op te zetten gaat u naar WordPress en u klikt op Installeren.

image-79654.png

Hier kunt u:

  • Installeer de laatste versie van WordPress met de standaardinstellingen door te klikken op Installeren.

  • Wijzig de standaardinstellingen (inclusief de gewenste WordPress-versie, de naam van de database, de instellingen voor automatische updates en meer) en klik vervolgens op Installeren.

    image-installation-settings

Notitie

Om WordPress te installeren haalt de WordPress Toolkit gegevens op van wordpress.org. Als WordPress Toolkit niet binnen 15 seconden een verbinding tot stand kan brengen gaat het ervan uit dat wordpress.org niet beschikbaar is.

Er verschijnt nu een nieuwe installatie in de lijst met alle bestaande WordPress-installaties onder WordPress.

image-79655.png

Bestaande WordPress-installaties aan de WordPress Toolkit toevoegen

Alle WordPress-installaties die zijn toegevoegd via de WordPress Toolkit of via de pagina Toepassingen verschijnen automatisch in WordPress Toolkit; installaties die handmatig zijn geïnstalleerd moeten eerst aan WordPress Toolkit worden gekoppeld. Als u een upgrade van een eerdere versie van Plesk hebt uitgevoerd en u hebt WordPress gebruikt, dan is het aan te raden alle bestaande WordPress-installaties aan WordPress Toolkit te koppelen.

WordPress-installaties aan WordPress Toolkit koppelen:

  1. Ga naar WordPress.
  2. Klik op Scan uitvoeren.

De WordPress-installatie is gekoppeld en wordt nu weergegeven in de lijst met bestaande WordPress-installaties onder WordPress.

WordPress-installaties importeren

U kunt de functie “Websitemigratie” gebruiken om WordPress-websites waarover u beschikt naar Plesk te migreren wanneer deze elders worden gehost. Als u een WordPress-website migreert, dan kopieert Plesk alle bestanden en de database naar uw server. Als een website eenmaal is gemigreerd kunt u deze beheren met de WordPress Toolkit.

Om een bestaande WordPress-website te migreren gaat u naar Websites & domeinen > WordPress, u klikt op Importeren en volgt de aanwijzingen die u hier vindt.

WordPress-installaties beheren

Ga naar WordPress om al uw WordPress-installaties te bekijken.

WordPress Toolkit groepeert informatie over elke installatie in blokken die we kaarten noemen.

image-79474.png

Een kaart toont een schermafbeelding van uw website en beschikt over een aantal bedieningselementen waarmee u eenvoudig toegang kunt krijgen tot veelgebruikte hulpprogramma’s. De schermafbeelding verandert in realtime om de wijzigingen weer te geven die u in uw website aanbrengt. Als u bijvoorbeeld de onderhoudsmodus inschakelt of het WordPress-thema wijzigt, dan is deze verandering direct zichtbaar in de schermafbeelding van de website.

Notitie

Wijzigingen die u rechtstreeks in WordPress aanbrengt worden eens per 24 uur met de WordPress Toolkit gesynchroniseerd. Voor handmatige synchronisatie klikt u op de knop image-79475.png.

Wanneer u de muiscursor over de schermafbeelding van de website beweegt verschijnt de knop Site openen. Klik op de knop om de website in een nieuw tabblad van de browser te openen.

Beveiliging

WordPress-websites zijn vaak het doelwit van hackers. WordPress Toolkit analyseert hoe veilig uw installatie is door de volgende aspecten van de beveiliging te controleren en het resultaat onder de schermafbeelding van de website weer te geven:

Als u naast een van deze onderdelen “waarschuwing” of “gevaar” ziet, klik dan op “Weergeven” om het probleem op te lossen.

Algemene informatie

In het deel “Algemene informatie” ziet u de titel van de WordPress-website en de bijbehorende versie van WordPress. Hier kunt u:

  • Klik op “Wijzigen” naast de standaardtitel om uw website zelf een naam te geven.
  • Klikken op “Aanmelden” om u bij WordPress aan te melden als beheerder.
  • Klikken op “Instellen” naast “Aanmelden” om de algemene instellingen van WordPress aan te passen.
  • Klik op de domeinnaam om naar de pagina van het domein in Websites & domeinen te gaan.

Hulpprogramma’s

U klikt in het deel “Hulpprogramma’s” om toegang te krijgen tot de volgende functies van WordPress Toolkit:

image-79456.png

Met de onderstaande bedieningselementen hebt u eenvoudig toegang tot de volgende instellingen en hulpprogramma’s:

  • “Indexering ” toont uw website in de resultaten van zoekmachines.
  • “Caching (nginx)” zorgt dat de website sneller laadt en maakt dat de server minder wordt belast.
  • “ Onderhoudsmodus” verbergt uw website voor bezoekers.
  • “Foutopsporing” helpt u bij het vinden van bugs in een website die nog niet klaar is om te worden getoond en die wordt getest of in ontwikkeling is.
  • “Wachtwoordbeveiliging” geeft het wachtwoord aan dat u gebruikt om u vanuit Plesk aan te melden bij WordPress.
  • ” Smart Update “, dit is een premiumfunctie waarmee u uw productiewebsites up-to-date kunt houden zonder het risico ze te beschadigen.

Op de overige drie tabbladen kunt u de plugins en thema’s van de installatie beheren en de gebruikersnaam en het wachtwoord van de database wijzigen.

Website Labels

Website labels are preconfigured identifiers that you can give to your websites (for example, “staging”, “production”, “testing”, and so on).

Depending on your project, it might be necessary to host multiple copies of a website for various purposes. Labels will help you distinguish one website from another.

By default, a website has no label. To label it, click “ADD LABEL” (on the website card next to the website name) and select the desired label. Labels are optional and you can change or remove a label at any time.

image-label

Weergave van kaarten beheren

U kunt aangeven hoe WordPress Toolkit kaarten moet weergeven. De standaardweergave “Kaarten” is het meest geschikt voor een klein aantal installaties. Als u beschikt over een groot aantal installaties, dan kunt u de kaarten invouwen image-79466.png of u kunt overschakelen naar de weergave “Tegels” of “Lijst”.

image-79467.png

U kunt installaties ook Sorteren en Filteren zodat het eenvoudiger wordt ze te beheren.

Installaties verwijderen en loskoppelen

U kunt WordPress-installaties loskoppelen als u ze niet wilt zien of beheren in WordPress Toolkit. Met loskoppelen wordt de installatie niet verwijderd, maar wordt deze alleen verborgen voor WordPress Toolkit. Een losgekoppelde installatie wordt weer aan WordPress Toolkit toegevoegd wanneer u de server scant op WordPress-installaties. U kunt een individuele WordPress-installatie loskoppelen, of meerdere installaties tegelijk.

WordPress-installaties loskoppelen:

  1. Ga naar WordPress, kies een of meer installaties om los te koppelen en klik vervolgens op de knop image-79476.png (om een individuele installatie los te koppelen) of klik op Loskoppelen (om meerdere installaties te los te koppelen).
  2. Klik op Loskoppelen.

Anders dan bij loskoppelen wordt een WordPress-installatie met de functie verwijderen volledig verwijderd. U kunt elke installatie verwijderen met behulp van WordPress Toolkit, ongeacht hoe deze is geïnstalleerd (via de pagina Toepassingen of handmatig). U kunt een afzonderlijke WordPress-installatie verwijderen, of meerdere installaties tegelijk.

WordPress-installaties verwijderen:

  1. Ga naar WordPress, kies een of meer installaties die u wilt verwijderen en klik vervolgens op de knop image-79477.png (om een individuele installatie te verwijderen) of klik op Verwijderen (om meerdere installaties te verwijderen).
  2. Klik op Verwijderen.

Indexeren door zoekmachines en foutopsporing

Een nieuw aangemaakte WordPress Toolkit-website wordt standaard weergegeven in de resultaten van zoekmachines. Als uw website nog niet klaar is om door iedereen gezien te worden, dan schakelt u Indexering door zoekmachines uit.

Als u WordPress installeert voor het testen of ontwikkelen van een website, dan kunt u Foutopsporing inschakelen om automatisch fouten te vinden en op te lossen in de code van de website. Hiertoe klikt u op “Instellen” naast “Foutopsporing”, u selecteert WordPress-hulpprogramma’s voor foutopsporing die u wilt activeren en u klikt vervolgens op OK.

WordPress-installaties bijwerken

Om uw website veilig te houden moet u regelmatig de core van WordPress bijwerken, evenals alle geïnstalleerde plugins en thema’s. U kunt dit zowel automatisch als handmatig doen:

  • Met handmatige updates hebt u de controle over wanneer updates worden geïnstalleerd. U kunt bijvoorbeeld even wachten om te zien of het installeren van een bepaalde update problemen veroorzaakte voor andere WordPress-gebruikers. Vergeet echter niet om regelmatig updates toe te passen om te voorkomen dat u achter gaat lopen.
  • Automatische updates geven u het rustige gevoel dat uw WordPress-installatie altijd up-to-date zijn. Alleen kunnen updates uw installatie soms beschadigen en met automatische updates kan het soms even duren voor u dat überhaupt ontdekt.

Om veiligheidsredenen raden we u aan automatische updates in te stellen.

Een update handmatig toepassen op een WordPress-installatie:

  1. Ga naar WordPress. Als uw WordPress-installatie moet worden bijgewerkt, dan ziet u “beschikbaar” naast “Updates” onder de schermafbeelding van de website.

    image-79493.png

  2. Klik op “Weergave” naast “Updates”, wacht tot WordPress Toolkit de lijst met beschikbare updates heeft geladen en selecteer de updates die u wilt installeren.

    Notitie

    Als een update van de WordPress-core beschikbaar is, dan ziet u het selectievakje “Herstelpunt”. Zorg dat dit selectievakje is geselecteerd om een ??herstelpunt te maken dat u kunt gebruiken om de update ongedaan te maken als er iets misgaat.

    image-79496.png

  3. Klik op Bijwerken.

De geselecteerde updates zullen worden toegepast.

Automatische updates instellen voor een WordPress-installatie:

  1. Ga naar WordPress en kies de WordPress-installatie die u automatisch van updates wilt voorzien.
  2. Klik op “Weergave” naast “Updates” en klik vervolgens op “Instellingen”.
  3. Kies de gewenste instellingen voor automatische updates. U kunt automatische updates voor de WordPress core, plugins en thema’s afzonderlijk instellen; u kunt bijvoorbeeld kiezen om automatische updates in te stellen voor plugins en thema’s maar niet voor de WordPress core). Volg deze aanbevelingen:
    • Als u “Nee” selecteert naast “WordPress automatisch bijwerken” worden automatische updates van de WordPress core uitgeschakeld. Dit is onveilig.
    • Als uw website openbaar toegankelijk is (productie) en u bent bang dat deze verstoord kan worden als updates automatisch worden toegepast, selecteer dan “Ja, maar alleen kleine beveiligingsupdates”.
    • Als uw website een (tijdelijke) versie van een WordPress-website is die niet openbaar toegankelijk is, selecteer dan “Ja, alle updates (klein en groot)”. Hierdoor blijft uw staging-website up-to-date en zorgt u ervoor dat als een update iets kapot maakt dit gebeurt op de staging-website en niet de productieversie.
  4. Klik op OK.

Als u zich zorgen maakt dat automatische updates van WordPress uw website kunnen breken, gebruikt u Smart Updates. Met Smart Updates worden WordPress-installaties altijd veilig bijgewerkt zonder uw website te breken.

Smart Updates”m

Smart Updates is een premium-functie die beschikbaar is vanaf WordPress Toolkit 3.x. Het helpt u uw productie-websites up-to-date te houden zonder het risico te lopen dat uw website breekt. Met Smart Updates worden de mogelijke gevolgen van de update geanalyseerd en krijgt u advies of dit veilig is of niet.

Om uw websites goed beveiligd te houden moet u WordPress regelmatig bijwerken: thema’s, plugins en de core. Deze updates kunnen echter mogelijk uw websites verstoren. Handmatige updates hebben uw aandacht nodig en geven geen garantie dat uw websites blijven werken.

Om ervoor te zorgen dat een WordPress-installatie altijd veilig wordt bijgewerkt zonder uw website te beschadigen, hebben we de functie Smart Updates ontwikkeld. Deze doet het volgende:

  1. Kloont de installatie, analyseert de kloon vervolgens en maakt schermafbeeldingen van de pagina’s van de website, inclusief dynamische inhoud en carrousels.
  2. Past de update toe op de kloon, analyseert deze opnieuw en maakt opnieuw screenshots van de pagina’s.
  3. Detecteert problemen (PHP-problemen, fouten in de HTTP-responscode, gewijzigde paginatitels en meer: niet alleen de problemen die door de update kunnen worden veroorzaakt, maar ook problemen die vóór de update al bestonden.
  4. Met handmatige updates toont Smart Updates u de schermafbeeldingen “voor” en “na”, plus een aanbeveling of het veilig is om de site al dan niet bij te werken. Hier kunt u de schermafbeeldingen vergelijken, het gedetailleerde verslag over de gevonden problemen bekijken en downloaden en uiteindelijk beslissen of u de productiewebsite wilt bijwerken of niet.
  5. Met automatische updates werkt Smart Updates de productiewebsite automatisch bij, tenzij er tenminste één probleem door de update wordt veroorzaakt. In andere gevallen wordt de update niet uitgevoerd. In beide gevallen ontvangt u een e-mail met de resultaten van de analyse en de schermafbeeldingen “voor” en “na”.

Smart Updates gebruiken

Smart Updates is een betaalde functie die u kunt verkrijgen via uw hostingprovider. U kunt Smart Updates gebruiken met zowel handmatige als automatische updates.

Smart Update inschakelen:

  1. Vraag uw hostingprovider naar de functie Smart Updates. U schakelt Smart Update voor elke installatie afzonderlijk in.
  2. Ga naar WordPress en schakel Smart Update in op de installatiekaart.

U hebt Smart Updates ingeschakeld. U kunt het nu gebruiken in combinatie met handmatige of automatische updates.

Notitie

Smart Update is geen alternatief voor reservekopieën. We raden u aan regelmatig een reservekopie te maken van uw WordPress-installaties, juist wanneer u automatische updates gebruikt.

Smart Updates handmatig gebruiken:

  1. Ga naar ** WordPress ** en schakel ** Smart Update ** in op de installatiekaart.

  2. Op de installatiekaart klikt u op ‘Bekijken’ naast ‘Updates’, u selecteert de updates die u wilt installeren en klikt vervolgens op Update.

  3. Wacht terwijl Smart Updates uw website kloont en analyseert. Dit kan even duren, afhankelijk van de omvang van uw website. De analyse wordt op de achtergrond uitgevoerd, dus als u het venster sluit wordt de update niet onderbroken.

  4. Bekijk de schermafbeelding “voor” en “na” van de verschillende pagina’s van uw website afzonderlijk of in de Vergelijkingsmodus.

    image-79421.png

  5. Selecteer één pagina van uw website tegelijk en bekijk welke problemen er voor elke pagina zijn gevonden. U kunt ook problemen zien die voor de hele website gelden en een rapport hierover downloaden vanaf het tabblad “Overzicht website”.

  6. Als Smart Update geen problemen met de update heeft gedetecteerd en de schermafbeeldingen verschijnen ter bevestiging, dan klikt u op Updates toepassen en vervolgens op OK. Smart Update zal de productie-installatie bijwerken en de kloon verwijderen.

    Als u geen update wilt toepassen op de productie-installatie, dan klikt u op Verwijderen.

Smart Updates automatisch gebruiken:

  1. Ga naar ** WordPress ** en schakel ** Smart Update ** in op de installatiekaart.
  2. Als er een update beschikbaar is, dan zal Smart Update de installatie klonen, de kloon bijwerken en na de update analyseren.
  3. Als de update geen problemen veroorzaakt, dan past Smart Update deze automatisch toe op de productie-installatie. Als Smart Update ten minste één probleem detecteert dat door de update kan worden veroorzaakt, dan wordt de update niet toegepast. In beide gevallen ontvangt u een e-mail met een link. Volg de link om in een nieuw browservenster een verslag te openen met de vergelijking van “voor” en “na” schermafbeeldingen van uw website.

Plugins beheren

Een WordPress-plugin is een stukje software van een afzonderlijke leverancier die nieuwe functionaliteit toevoegt aan WordPress. Met WordPress Toolkit kunt u plugins installeren en beheren op een of meer WordPress-installaties.

Plugins installeren

In WordPress Toolkit kunt u plugins installeren op één of alle WordPress-installaties binnen het abonnement. U kunt:

  • Zoek naar plugins in de wordpress.org opslag voor plugins en deze installeren.
  • Plugins installeren die door de beheerder van Plesk zijn toegevoegd.
  • Aangepaste plugins uploaden, wat nuttig kan zijn als u geen geschikte plugin kunt vinden in de opslag van wordpress.org of als u uw eigen plugin wilt installeren.

Plugins installeren voor een specifieke WordPress-installatie:

  1. Ga naar WordPress, ga naar het tabblad “Plugins” van een installatiekaart en klik vervolgens op Installeren.

    image-79501.png

  2. Zoek naar plugins en klik vervolgens op Installeren naast de plugin die u wilt installeren. Geïnstalleerde plugins worden onmiddellijk geactiveerd.

Plugins installeren voor alle WordPress-installaties binnen het abonnement:

  1. Selecteer het gewenste abonnement.

  2. Ga naar  WordPress > tabblad “Plugins”  en klik op  Installeren.

    image-79512.png

  3. Search for plugins, select the plugins you want to install, and then click Select websites.

    Notitie

    Als u een of meer plugins selecteert en vervolgens een nieuwe zoekopdracht uitvoert zonder de geselecteerde plugins te installeren, dan gaat de selectie die u hebt gemaakt verloren.

  4. Nieuw geïnstalleerde plugins worden standaard direct geactiveerd. U kunt dit voorkomen door te zorgen dat het selectievakje “Activeren na installatie” niet is geselecteerd.

    image-79233.png

  5. Select websites on which you want to install plugins and then click Install.

Plugins installeren die door de beheerder van Plesk zijn toegevoegd:

  1. Ga naar WordPress > tabblad “Plugins”.

  2. Klik Installeren naast een plugin waar het pictogram image-79513.png naast staat. Als u dit pictogram nergens tegenkomt, dan betekent dit dat de beheerder van Plesk nog geen plugins heeft geïnstalleerd.

    image-79514.png

  3. Selecteer de WordPress-installaties waarop u de plugin wilt installeren.

  4. Geïnstalleerde plugins die door de beheerder van Plesk zijn geüpload worden standaard direct geactiveerd. U kunt dit voorkomen door het selectievakje “Activeren na installatie” uit te schakelen.

  5. Klik op Installeren.

Een plugin uploaden:

  1. Selecteer het gewenste abonnement.

  2. Ga naar WordPress > tabblad “Plugins” en klik op Plugin uploaden.

  3. Click Browse… and browse to the location of the ZIP file containing the plugin you want to upload.

    image-79516.png

  4. Selecteer de WordPress-installaties waarop u de plugin wilt installeren.

  5. Een plugin die net is toegevoegd wordt standaard niet meteen geactiveerd. U kunt deze activeren door het selectievakje “Activeren na installatie” te selecteren.

  6. Klik op OK.

Plugins verwijderen

U kunt plugins van een bepaalde installatie of van alle installaties die bij een abonnement horen in één keer verwijderen.

Plugins verwijderen van een specifieke installatie:

  1. Ga naar WordPress en vervolgens naar het tabblad “Plugins” van een installatiekaart.
  2. Om één plugin te verwijderen klikt u op het pictogram image-79517.png ernaast. Om meerdere plugins te verwijderen selecteert u de juiste plugins en u klikt op Verwijderen.
  3. Klik op Ja.

Plugins verwijderen van alle installaties binnen het abonnement:

  1. Selecteer het gewenste abonnement.
  2. Ga naar WordPress > tabblad “Plugins”.
  3. Selecteer de plugins die u wilt verwijderen, klik Verwijderen en vervolgens op Ja.

Plugins activeren en deactiveren

U kunt plugins in één keer activeren of deactiveren voor een bepaalde installatie of voor alle installaties die bij een abonnement horen.

Plugins voor een bepaalde installatie activeren of deactiveren:

  1. Ga naar WordPress en vervolgens naar het tabblad “Plugins” van een installatiekaart.
  2. U moet een plugin in- of uitschakelen om deze respectievelijk te activeren of deactiveren.

Plugins activeren of deactiveren voor alle installaties binnen het abonnement:

  1. Selecteer het gewenste abonnement.
  2. Ga naar WordPress > tabblad “Plugins”.
  3. Selecteer de plugin die u wilt activeren of uitschakelen.
  4. Klik op Activeren of Uitschakelen.

Plugins bijwerken

If a plugin needs updating, you will see “Updates” next to the plugin on the “Plugins” tab of an installation card. You can update not only free plugins but also paid ones if they can be updated in the usual way in the WordPress admin dashboard.

Notitie

WordPress Toolkit can update paid plugins that require a license if the license is present. WordPress Toolkit cannot update paid plugins that use non-standard update methods.

image-79504.png

U kunt het volgende doen:

Updates voor plugins toepassen voor alle installaties binnen het abonnement:

  1. Selecteer het gewenste abonnement.

  2. Ga naar WordPress > tabblad “Plugins”.

  3. Klik op Bijwerken naar versie … naast de plugin waarop u de update wilt toepassen. Om meer te weten te komen over de update klikt u op Details bekijken. Dit brengt u naar de pagina van de plugin op wordpress.org.

    image-79518.png

    Notitie

    Voordat u de update uitvoert vraagt ??WordPress Toolkit u een reservekopie van uw abonnement te maken. Als u zich zorgen maakt dat automatische updates van WordPress uw website kunnen beschadigen, maak dan gebruik van Smart Updates.

  4. Klik op Ja.

Thema’s beheren

Een WordPress-thema bepaalt het algehele ontwerp van uw website, inclusief kleuren, lettertypen en indeling. Door een ander thema te selecteren kunt u de de “look and feel” van uw website wijzigen zonder iets aan de inhoud te veranderen. Met de WordPress Toolkit kunt u thema’s installeren en beheren.

Thema’s installeren

In WordPress Toolkit kunt u thema’s installeren op één of alle WordPress-installaties binnen het abonnement. U kunt:

  • Zoek naar thema’s in de wordpress.org opslag voor thema’s en deze installeren.
  • Thema’s installeren die door de beheerder van Plesk zijn toegevoegd.
  • Aangepaste thema’s uploaden, wat handig is als u geen geschikt thema kunt vinden in de opslag van wordpress.org of als u uw eigen thema wilt installeren.

Thema’s installeren voor een specifieke WordPress-installatie:

  1. Ga naar WordPress, ga naar het tabblad “Thema’s” van een installatiekaart en klik vervolgens op Installeren.

    image-79526.png

  2. Zoek naar een thema en klik vervolgens op Installeren naast het thema dat u hebt uitgekozen. Een nieuw geïnstalleerd thema wordt standaard niet meteen geactiveerd.

Thema’s installeren op alle WordPress-installaties binnen het abonnement:

  1. Selecteer het gewenste abonnement.

  2. Ga naar  WordPress > tabblad “Thema’s”  en klik op  Installeren.

    image-79527.png

  3. Search for themes, select the themes you want to install, and then click Select websites.

    Notitie

    Als u een of meer thema’s selecteert en vervolgens een nieuwe zoekopdracht uitvoert zonder de geselecteerde thema’s te installeren, dan gaat de selectie die u hebt gemaakt verloren.

    image-79253.png

  4. Select websites on which you want to install themes and then click Install.

Thema’s installeren die door de beheerder van Plesk zijn toegevoegd:

  1. Ga naar WordPress > tabblad “Thema’s”.
  2. Klik Installeren naast een thema waar het pictogram image-79513.png naast staat. Als u dit pictogram nergens tegenkomt, dan betekent dit dat de beheerder van Plesk nog geen thema’s heeft geïnstalleerd.
  3. Selecteer de WordPress-installaties waarop u het thema wilt installeren.
  4. Geïnstalleerde thema’s die door de beheerder van Plesk zijn geüpload worden standaard direct geactiveerd. U kunt dit voorkomen door het selectievakje “Activeren na installatie” uit te schakelen.
  5. Klik op Installeren.

Een thema uploaden:

  1. Selecteer het gewenste abonnement.

  2. Go to WordPress > the “Themes” tab, and then click Upload theme.

  3. Click Browse… and browse to the location of the ZIP file containing the theme you want to upload.

    image-79269.png

  4. Selecteer de WordPress-installaties waarop u het thema wilt installeren.

  5. Een nieuw geüpload thema wordt standaard geactiveerd. U kunt het deactiveren door het selectievakje “Activeren na installatie” uit te schakelen.

  6. Klik op OK.

Een ??geüpload thema te installeren:

  1. Ga naar WordPress > tabblad “Thema’s”.

  2. Klik op Installeren naast een thema dat u hebt geüpload.

    image-79529.png

  3. Selecteer de WordPress-installaties waarop u het geüploade thema wilt installeren.

  4. Standaard wordt een nieuw geüpload thema geactiveerd. Om dit te voorkomen schakelt u het selectievakje “Activeren na installatie” uit.

  5. Klik op Installeren.

Een thema activeren

U kunt een thema activeren dat voor een bepaalde installatie of voor alle installaties binnen het abonnement is geïnstalleerd. Een WordPress-installatie heeft op elk moment maar één actief thema.

Een thema voor een bepaalde installatie activeren:

  1. Ga naar WordPress en vervolgens naar het tabblad “Thema’s” van een installatiekaart.
  2. Schakel een thema in om het te activeren. Het thema dat eerder actief was, wordt automatisch gedeactiveerd.

Een thema activeren voor alle installaties binnen het abonnement:

  1. Ga naar WordPress > tabblad “Thema’s”.

  2. Klik op Activeren naast het thema dat u wilt activeren.

    image-79530.png

Thema’s verwijderen

U kunt thema’s verwijderen van een specifieke installatie of van alle installaties binnen een abonnement. Merk op dat u een actief thema niet kunt verwijderen. Activeer eerst een ander thema voordat u een thema verwijdert dat momenteel actief is.

Thema’s verwijderen van een specifieke installatie:

  1. Ga naar WordPress en vervolgens naar het tabblad “Thema’s” van een installatiekaart.
  2. Klik op het pictogram image-79517.png naast het thema dat u wilt verwijderen. Om meerdere thema’s te verwijderen selecteert u de juiste thema’s en u klikt op Verwijderen.
  3. Klik op Ja.

Thema’s verwijderen van alle installaties binnen het abonnement:

  1. Ga naar WordPress > tabblad “Thema’s”.
  2. Selecteer de thema’s die u wilt verwijderen, klik Verwijderen en vervolgens op Ja.

Thema’s bijwerken

If a theme needs updating, you will see “Updates” next to the theme on the “Themes” tab of an installation card. You can update not only free themes but also paid ones if they can be updated in the usual way in the WordPress admin dashboard.

Notitie

WordPress Toolkit can update paid themes that require a license if the license is present. WordPress Toolkit cannot update paid themes that use non-standard update methods.

U kunt het volgende doen:

Thema’s op meerdere installaties bijwerken:

  1. Ga naar WordPress > tabblad “Thema’s”.

  2. Klik op Bijwerken naar versie … naast het thema waarop u de update wilt toepassen. Om meer te weten te komen over de update klikt u op Details bekijken. Hiermee komt op u de themapagina van wordpress.org.

    Notitie

    Voordat u de update uitvoert vraagt ??WordPress Toolkit u een reservekopie van uw abonnement te maken. Als u zich zorgen maakt dat automatische updates van WordPress uw website kunnen beschadigen, maak dan gebruik van Smart Updates.

  3. Klik op Ja.

WordPress beveiligen

WordPress Toolkit kan de beveiliging van WordPress-installaties verbeteren (bijvoorbeeld door XML-RPC-pingbacks uit te schakelen, de beveiliging van de map wp-content te controleren, enzovoort). U kunt de beveiligingsstatus van een installatie op de kaart bekijken, onder de schermafbeelding van de website. Als u “waarschuwing” of “gevaar” ziet staan naast “Beveiligingsstatus”, dan raden wij u aan uw installatie te beveiligen.

image-79492.png

Individuele verbeteringen die u kunt aanbrengen aan de beveiligingsmaatregelen van een installatie noemen wij “maatregelen”. Sommige maatregelen beschouwen wij als cruciaal. Om die reden past WordPress Toolkit ze automatisch toe op alle nieuw aangemaakte installaties.

Notitie

Sommige beveiligingsmaatregelen kunnen, nadat ze zijn toegepast, alsnog ongedaan worden gemaakt; andere kunnen dat niet. We raden u aan een reservekopie van het abonnement te maken voordat u een WordPress-installatie beveiligt.

U kunt WordPress-installaties afzonderlijk beveiligen, of meerdere installaties tegelijkertijd.

Een individuele WordPress-installatie beveiligen:

  1. Ga naar WordPress, kies de installatie die u wilt beveiligen en klik vervolgens op “Bekijken” naast “Beveiligingsstatus” op de installatiekaart.
  2. Wacht tot de WordPress Toolkit de beveiligingsmaatregelen toon die u kunt toepassen.
  3. Selecteer de beveiligingsmaatregelen die u wilt toepassen en klik vervolgens op Beveiligen.

Alle geselecteerde maatregelen zullen worden toegepast.

Meerdere WordPress-installaties beveiligen:

  1. Ga naar WordPress en klik op Beveiliging.
  2. U ziet nu de lijst met uw WordPress-installaties. Voor elke installatie kunt u zien hoeveel cruciale (aangegeven met het pictogram image-79670.png) en aanbevolen (pictogram image-79671.png) beveiligingsmaatregelen kunnen worden toegepast. Klik op het juist pictogram om de lijst met maatregelen te tonen. Als alle beveiligingsmaatregelen zijn toegepast, ziet u op deze plek het pictogram image-79672.png.
  3. (Optioneel) Klik op image-79673.png naast de gewenste installatie voor meer informatie over de beveiligingsmaatregelen en om deze te beheren voor een individuele WordPress-installatie. Klik op image-79674.png om terug te keren naar het beheer van de beveiliging van meerdere installaties naast “Beveiligingsstatus van geselecteerde websites”.
  4. Selecteer installaties waarop u beveiligingsmaatregelen wilt toepassen en klik vervolgens op Beveiligen.
  5. Standaard zijn alleen kritieke beveiligingsmaatregelen geselecteerd om te worden toegepast. U kunt ook het volgende selecteren:
    • De beveiligingsmaatregelen die u zelf kiest.
    • Het keuzerondje “Alles (kritiek en aanbevolen)”, om alle beveiligingsmaatregelen tegelijk te selecteren.
  6. Klik op Beveiligen.

De geselecteerde maatregelen zullen worden toegepast.

Beveiligingsmaatregelen ongedaan maken

In zeldzame gevallen kan het toepassen van beveiligingsmaatregelen uw website beschadigen. In dat geval kunt u de beveiligingsmaatregelen die u hebt toegepast ongedaan maken. U kunt dit voor een individuele WordPress-installatie doen, of voor meerdere WordPress-installaties tegelijk.

De toegepaste beveiligingsmaatregelen ongedaan maken voor een individuele installatie:

  1. Ga naar WordPress, kies de installatie waarvoor u een toegepaste maatregel wilt terugdraaien en klik vervolgens op “Bekijken” naast “Beveiligingsstatus” op de installatiekaart.
  2. Wacht tot de WordPress Toolkit de lijst met beveiligingsmaatregelen toont.
  3. Selecteer de beveiligingsmaatregelen die u ongedaan wilt maken en klik vervolgens op Ongedaan maken.

De toegepaste beveiligingsmaatregelen zullen ongedaan worden gemaakt.

De toegepaste beveiligingsmaatregelen ongedaan maken voor meerdere installaties tegelijk:

  1. Ga naar WordPress en klik op Beveiliging.
  2. U ziet nu de lijst met WordPress-installaties die op de server worden gehost, waarbij is aangegeven of er wel of niet kritieke en aanbevolen beveiligingsmaatregelen op zijn toegepast.
  3. (Optioneel) Klik op image-79673.png naast de gewenste installatie voor meer informatie over de beveiligingsmaatregelen en om deze te beheren voor een individuele WordPress-installatie. Klik op image-79674.png om terug te keren naar het beheer van de beveiliging van meerdere installaties naast “Beveiligingsstatus van geselecteerde websites”.
  4. Selecteer de installaties waarvoor u de beveiligingsmaatregelen ongedaan wilt maken en klik vervolgens op Ongedaan maken.
  5. Selecteer beveiligingsmaatregelen die u ongedaan wilt maken en klik vervolgens op Ongedaan maken.

De toegepaste beveiligingsmaatregelen zullen ongedaan worden gemaakt.

Een WordPress-website klonen

Een WordPress-website klonen betekent het maken van een volledige kopie van de website met alle bestanden, de database en alle instellingen.

U wilt uw WordPress-website wellicht klonen in een van de volgende situaties:

  • U onderhoudt een niet-openbare (staging) versie van een WordPress-website op een afzonderlijk domein of subdomein en u wilt deze publiceren op het productiedomein zodat deze openbaar toegankelijk wordt.
  • U hebt een openbaar toegankelijke WordPress-website (productiewebsite) en u wilt een (tijdelijke) kopie maken die niet openbaar is (staging-website) waarin u wijzigingen kunt aanbrengen zonder dat dit invloed heeft op de productiewebsite.
  • U wilt een “master-kopie” van een WordPress-website maken met vooraf geconfigureerde instellingen, plugins en een thema, om deze vervolgens te kunnen klonen en zo een nieuw project voor een klant te starten.
  • U wilt meerdere kopieën van een WordPress-website maken en elke van deze op een andere manier aanpassen (bijvoorbeeld, om ze aan een klant te laten zien, zodat hij of zij de versie kan kiezen die het best bevalt).

Een WordPress-website klonen:

  1. Ga naar WordPress en klik vervolgens op “Klonen” op de kaart van de WordPress-installatie die u wilt klonen.

    image-78092.png

  2. Selecteer de website van bestemming waarnaar u wilt klonen:

    • Behoud ‘Subdomein aanmaken’ om WordPress Toolkit een nieuw subdomein te laten aanmaken met het standaardvoorvoegsel ‘staging’. U kunt dit voorvoegsel gebruiken of een gewenst eigen voorvoegsel voor het subdomein opgeven.
    • Selecteer “Bestaand domein of subdomein gebruiken” en kies vervolgens in de lijst het gewenste domein of subdomein.

    image-78094.png

    Pas op

    Zorg ervoor dat het domein of subdomein dat als bestemming is geselecteerd niet door een bestaande website wordt gebruikt. Tijdens het klonen kunnen de gegevens van de bestaande website worden overschreven en voorgoed verloren gaan

  3. (Optioneel) Pas de naam van de database aan die tijdens het klonen automatisch wordt aangemaakt.

  4. Als u tevreden bent met de geselecteerde bestemming en de naam van de database, klikt u op Starten.

    image-78084.png

Als het klonen is voltooid zal de nieuwe kloon worden weergegeven in de lijst met WordPress-installaties.

Gegevens van de ene WordPress-website naar de andere kopiëren

U kunt uw WordPress-website, inclusief de bestanden en database, naar een andere WordPress-website kopiëren.

Stel dat u beschikt over een niet-openbare (tijdelijke) versie van een WordPress-website op een afzonderlijk domein of subdomein, plus een openbaar toegankelijke versie van dezelfde website op een productiedomein. U wilt mogelijk gegevens van de ene website naar de andere kopiëren, bijvoorbeeld in de volgende situaties:

  • U wilt de wijzigingen die u hebt gemaakt kopiëren van de testomgeving naar de productie-server.
  • U wilt de gegevens van de productiewebsite naar de staging-website kopiëren om te zien hoe de wijzigingen (bijvoorbeeld een nieuwe plugin) werken met de productiegegevens. Nadat u hebt gecontroleerd of alles goed werkt, kunt u uw wijzigingen naar uw productiewebsite kopiëren.
  • U hebt enkele wijzigingen aangebracht op de staging-website, bijvoorbeeld door een nieuwe plugin te installeren, en deze wijzigingen hebben ertoe geleid dat er nieuwe tabellen aan de database zijn toegevoegd. U wilt alleen deze tabellen naar de productiewebsite kopiëren zonder andere gegevens te beïnvloeden.
  • U hebt een upgrade van de staging-website uitgevoerd naar de laatste versie van WordPress en de problemen die zich na de upgrade voordeden (voor zover dat al het geval is) opgelost. U wilt deze wijzigingen nu implementeren op de productiewebsite.
  • U kunt ervoor kiezen om de WordPress-bestanden, de WordPress-database of zowel de bestanden als de database te kopiëren. Wanneer u de database kopieert, kunt u ervoor kiezen om alle tabellen te kopiëren, of tabellen die aanwezig zijn op de bron maar afwezig zijn in het doel, of u kunt individuele databasetabellen opgeven die moeten worden gekopieerd.

Houd bij het kopiëren rekening met het volgende:

  • De geselecteerde gegevens worden gekopieerd van de originele website naar de website van bestemming. Alle bestanden en/of databasetabellen die op zowel de originele website als op de bestemming aanwezig zijn en die niet identiek zijn, worden van de originele website naar de bestemming gekopieerd. Bestanden en databasetabellen die alleen op de bestemming aanwezig zijn worden ongemoeid gelaten, tenzij u de optie “Ontbrekende bestanden verwijderen” hebt geselecteerd tijdens het kopiëren.
  • Tijdens het kopiëren wordt voor de website van bestemming de onderhoudsmodus ingeschakeld, waardoor deze tijdelijk niet beschikbaar is.
  • Als de WordPress-versie op de website van bestemming ouder is dan die op de originele website, dan wordt er eerst een WordPress-upgrade uitgevoerd op de website van bestemming zodat deze dezelfde versie heeft als de originele website; daarna wordt het kopiëren uitgevoerd.
  • Als de versie van WordPress op de originele website ouder is dan die op de website van bestemming, dan wordt het kopiëren afgebroken. Om gegevens te kopiëren moet u de WordPress-versie op de originele website eerst bijwerken naar de versie die op de website van bestemming is geïnstalleerd, of naar een latere versie.
  • Als het voorvoegsel van de database op de originele website afwijkt van die op de website van bestemming, dan wijzigt WordPress Toolkit tijdens het kopiëren het databasevoorvoegsel op de website van bestemming zodat deze overeenkomt met die op de originele website.
  • Het kopiëren van gegevens tussen een normale WordPress-installatie en een multisite-installatie wordt niet ondersteund. Als alternatief kunt u klonen gebruiken.

Notitie

Tijdens het kopiëren zullen de bestanden en databasetabellen die van de originele website worden gekopieerd de bestanden die al op de bestemming aanwezig zijn overschrijven. Alle wijzigingen die vóór het kopiëren zijn aangebracht in de bestanden en databasetabellen op de bestemming worden zonder waarschuwing verwijderd en zullen dus verloren gaan.

Notitie

Als u caching-plugins hebt geïnstalleerd op de WordPress-website van waaraf u wilt kopiëren, wis dan het cachegeheugen op de originele website voordat u begint met kopiëren; het is anders mogelijk dat de website van bestemming niet goed zal functioneren.

Gegevens van de ene WordPress-website naar de ander kopiëren:

  1. Ga naar WordPress en klik vervolgens op “Gegevens kopiëren” op de kaart van de WordPress-installatie waarvan u gegevens wilt kopiëren.

    image-78667.png

  2. Selecteer naast “Bestemming” de WordPress-installatie van bestemming (onder hetzelfde of onder een ander abonnement) waarnaar u de gegevens wilt kopiëren.

    image-78669.png

  3. Onder “Te kopiëren gegevens” selecteert u welke gegevens u naar de WordPress-website van bestemming wilt kopiëren:

    • “Alleen bestanden” - kopieert alleen de websitebestanden, inclusief de corebestanden van WordPress en de bestanden van thema’s en plugins.

      Notitie

      De bestanden htaccess, web.config en wp-config.php worden niet gekopieerd omdat het wijzigen van deze bestanden de werking van WordPress kan verstoren..

      Notitie

      De Plesk-beheerder kan het selectievakje “wp-config.php kopiëren” voor u zichtbaar maken. In dat geval wordt de informatie met betrekking tot de database niet gekopieerd, zelfs als u ervoor kiest om het bestand wp-config.php te kopiëren. Dit voorkomt dat de WordPress-installatie van bestemming wordt beschadigd. Aangepaste instellingen die in het bestand wp-config.php van de bestemming zijn opgegeven worden overschreven door die van de originele website.

    • “Alleen database” - kopieert alleen de database. U kunt ervoor kiezen om alle, nieuwe of geselecteerde databasetabellen te importeren (zie stap 5 hieronder voor details).

    • “Bestanden en database” - kopieert zowel de websitebestanden als de database. U kunt ervoor kiezen om alle, nieuwe of geselecteerde databasetabellen te importeren (zie stap 5 hieronder voor details).

  4. Als u in stap 3 “Alleen bestanden” of “Bestanden en database” hebt geselecteerd, dan zijn er nu nog twee extra opties beschikbaar (tenzij de Plesk-beheerder ze al niet had verborgen):

    • “Op bestemming gewijzigde bestanden vervangen” - standaard zal, als een bestand met dezelfde naam op zowel op de originele website als op de website van bestemming aanwezig is, het bestand van de originele website worden gekopieerd om het bestand op de bestemming te vervangen; dit gebeurt zelfs als het bestand op de originele website ouder is . Als u geen bestanden op de bestemming wilt overschrijven met bestanden van de originele website die ouder zijn, zorg dan dat dit selectievakje niet is geselecteerd.
    • “Ontbrekende bestanden verwijderen” - als een bestand aanwezig is op de bestemming maar niet op de originele website, dan blijft deze normaal onaangeroerd. Selecteer dit selectievakje als u bestanden op de bestemming wilt verwijderen wanneer ze niet ook de originele website aanwezig zijn.
  5. Als u in stap 3 “Alleen database” of “Bestanden en database” hebt geselecteerd, selecteert dan welke databasetabellen u wilt kopiëren:

    • “Alle tabellen” (de standaardoptie). Als u alle wijzigingen behalve pagina’s, berichten en gebruikers wilt kopiëren, houdt dan het selectievakje “Behalve: _postmeta, _posts, _usermeta, _users” geselecteerd.
    • Alleen nieuwe tabellen
    • Geselecteerde tabellen. Klik op “Selecteer de tabellen die u wilt kopiëren”, selecteer de tabellen die u wilt kopiëren en klik vervolgens op Selecteren.
  6. Voordat u gegevens kopieert stelt WordPress Toolkit voor om een herstelpunt te maken. Deze kunt u gebruiken om de wijzigingen die tijdens het kopiëren worden aangebracht ongedaan te maken. Als u geen herstelpunt wilt maken, schakelt dan het selectievakje “Een herstelpunt aanmaken” uit. Leer hoe u uw WordPress-installatie kunt herstellen met behulp van het herstelpunt in de sectie “Een WordPress-installatie terugplaatsen” hieronder.

    Notitie

    Elke WordPress-installatie kan slechts over één herstelpunt beschikken. Als u een herstelpunt aanmaakt, dan overschrijft dit het bestaande herstelpunt, indien aanwezig.

  7. Als u tevreden bent met de geselecteerde opties, klikt dan op Starten om te beginnen met het kopiëren van gegevens.

image-78672.png

Een WordPress-installatie terugplaatsen

Wanneer u een update van een WordPress-installatie uitvoert of de gegevens kopieert, dan stelt WordPress Toolkit voor om een herstelpunt te maken voordat u begint. Als u niet tevreden bent met de resultaten, dan kunt u het herstelpunt gebruiken om de wijzigingen ongedaan te maken en uw installatie zoals deze was vóór de bewerking terug te plaatsen.

Volledige herstelpunten aanmaken

Standaard bevat een herstelpunt alleen de gegevens die worden beïnvloed wanneer gegevens worden gekopieerd of bijgewerkt. De Plesk-beheerder kan WordPress echter zo instellen dat alle installatiegegevens van de bestemming - zowel de bestanden als de database - in het herstelpunt worden opgenomen. Volledige herstelpunten bieden de grootste kans dat het terugplaatsen slaagt, maar het duurt langer om ze te maken en ze nemen ook meer schijfruimte in beslag dan een gewoon herstelpunt.

Een WordPress-installatie vanuit een herstelpunt terugplaatsen:

  1. Ga naar WordPress en zoek de kaart van de installatie die u wilt herstellen.

  2. Klik op “Terugplaatsen” naast “Herstelpunt” en klik vervolgens op Verder.

    image-restore

Het terugplaatsen zal van start gaan. Uw installatie wordt teruggeplaatst in de staat waarin deze zich vóór de bewerking bevond.

Het herstelpunt neemt schijfruimte in, die meetelt voor de u toegewezen beperking. Nadat u uw WordPress-installatie hebt teruggeplaatst of nadat u hebt vastgesteld dat alles klopt en dat terugplaatsen niet nodig is, kunt u het herstelpunt verwijderen.

Een herstelpunt verwijderen:

  1. Ga naar WordPress en zoek het herstelpunt dat u wilt verwijderen.
  2. Klik op “Verwijderen” naast “Herstelpunt” en klik vervolgens op Verwijderen.

Notitie

Elke WordPress-installatie kan slechts over één herstelpunt beschikken. Als u een herstelpunt aanmaakt, dan overschrijft dit het bestaande herstelpunt, indien aanwezig.

Het is belangrijk op te merken dat een herstelpunt niet hetzelfde is als een reservekopie. Als u wijzigingen aanbrengt in de installatie van bestemming na het kopiëren van gegevens of na het toepassen van een update, dan kan terugplaatsen vanuit het herstelpunt onmogelijk zijn. Als u gegevens kopieert of een productie-installatie van WordPress bijwerkt, dan kunt u overwegen om vooraf een reservekopie van uw abonnement te maken, naast het herstelpunt.

Notitie

WordPress Toolkit stelt alleen voor een herstelpunt te maken wanneer u een enkele WordPress-installatie bijwerkt.

Updating a Website URL

If you have moved a website from a different server, the website URL may change. In this case, your migrated WordPress installation will not work until the website URL is updated in WordPress. Previously, you had to do this manually. Now WordPress Toolkit can update the website URL automatically.

To update the website URL:

  1. Go to WordPress, choose the card of the website that you have migrated, click the image-79476.png button, and then click Update Site URL.
  2. WordPress Toolkit compares the actual website URL with the one specified in the WordPress database and in wp-config.php:
    • If the URLs match, then your website URL is up to date. Click Back to return to the website card.
    • If the URLs do not match, replace the URL specified in WordPress with the actual URL by clicking Update.

You have ensured that your website is online.

Een website met een wachtwoord afschermen

U kunt een wachtwoord instellen om de toegang tot uw WordPress-website te beperken. Iedereen die een met een wachtwoord afgeschermde website bezoekt moet eerst een geldige gebruikersnaam en wachtwoord opgeven om de inhoud van de website te bekijken.

image-78646.png

Het instellen van een wachtwoord kan nuttig zijn in de volgende gevallen:

  • Aan de website wordt nog gewerkt en u wilt nog niet dat mensen de site al bekijken.
  • U wilt een demonstratieversie van de website laten zien, maar alleen aan specifieke bezoekers.

Een WordPress-website met een wachtwoord afschermen:

  1. Ga naar WordPress, kies de installatie die u met een wachtwoord wilt beveiligen en schakel vervolgens “Wachtwoordbeveiliging” in.
  2. Geef een wachtwoord op of genereer er een. U kunt eventueel ook de gebruikersnaam wijzigen (standaard wordt de gebruikersnaam van de beheerder van de installatie gebruikt).
  3. Klik op Afschermen.

Om de “Wachtwoordbeveiliging” te beëindigen kunt u deze uitschakelen.

Setting up a Regular Run of wp-cron.php

The wp-cron.php file is a virtual cron job (or scheduled task) WordPress uses to automate certain operations, for example, checking for plugins or themes updates, sending email notifications, and so on. By default, WordPress runs the wp-cron.php task every time someone visits your website. If you want WordPress operations to be performed regularly and on schedule, you need to disable the default wp-cron.php execution. If your website has high traffic, scheduled wp-cron.php execution may also improve the website load time.

To disable wp-cron.php on a particular WordPress installation:

  1. Go to WordPress and choose the WordPress installation for which you want to disable the default wp-cron.php execution.

  2. Turn on “Disable wp-cron.php” on the installation card.

    The default wp-cron.php execution is now disabled. Instead, WordPress Toolkit has automatically created a scheduled task, which will now run wp-cron.php every 30 minutes.

  3. (Optional) You may want to run wp-cron.php on a different schedule. To do so, click “Setup”, change the default 30-minute interval, and then save changes.

    Notitie

    The “Setup” link is displayed if you have the permission to manage scheduled tasks.

The Plesk administrator can disable wp-cron.php on all new WordPress installations.

Prior wp-cron.php Configurations

You may have already disabled wp-cron.php without WordPress Toolkit by using the following ways:

  • Editing the wp-config.php file. In this case, WordPress Toolkit will detect this change and adjust the “Disable wp-cron.php” toggle.
  • Creating a scheduled task. In this case, WordPress Toolkit will create another one once you disable wp-cron.php in the WordPress Toolkit interface. You can either keep two tasks (it will not much affect the performance) or delete your task and keep the task created by WordPress Toolkit.

Onderhoudsmodus

Wanneer een WordPress-website in onderhoudsmodus wordt gezet, wordt alle inhoud van de website voor bezoekers verborgen zonder dat de bestanden worden gewijzigd of op een andere manier worden aangepast. Bezoekers die toegang zoeken tot uw website terwijl deze in onderhoudsmodus staat zien een onderhoudspagina in plaats van de eigenlijke inhoud van de website.

image-79479.png

De onderhoudsmodus inschakelen

Uw WordPress-website wordt automatisch in onderhoudsmodus gezet wanneer u:

  • Een upgrade van uw WordPress-installatie uitvoeren.
  • WordPress-installaties synchroniseren via WordPress Toolkit.

Als u wijzigen aanbrengt aan uw website en u wilt deze tijdelijk verbergen voor bezoekers, dan kunt u deze handmatig in de onderhoudsmodus plaatsen.

Een WordPress-website in onderhoudsmodus plaatsen:

  1. Ga naar WordPress en kies de WordPress-installatie waarvoor u de onderhoudsmodus wilt inschakelen.
  2. Schakel “Onderhoudsmodus” in op de installatiekaart.

Schakel “Onderhoudsmodus” uit om uw website uit de onderhoudsmodus te halen.

De pagina van de onderhoudsmodus aanpassen

Met de Plesk WordPress Toolkit kunt u bepaalde eigenschappen van de onderhoudspagina wijzigen om deze informatiever te maken. Zo kunt u bijvoorbeeld:

  • De tekst wijzigen die op de onderhoudspagina wordt weergegeven.
  • Een teruglopende klok toevoegen.
  • Geef links op naar sociale netwerkpagina’s, of verwijder deze.

De pagina van de onderhoudsmodus aanpassen:

  1. Ga naar WordPress, selecteer de WordPress-installatie waarvan u de onderhoudspagina wilt aanpassen en klik vervolgens op “Instellingen” naast “Onderhoudsmodus” op de installatiekaart.

  2. In de sectie Schermtekst kunt u de weergegeven tekst wijzigen. Gebruik HTML-tags om de weergave van de tekst aan te passen.

  3. In de sectie Timer kunt u een aflopende timer inschakelen om weer te geven op de onderhoudspagina.

    Notitie

    De timer is alleen bedoeld om bezoekers te informeren over de geschatte resterende tijd waarin de site niet beschikbaar zal zijn. Uw website wordt automatisch niet uit de onderhoudsmodus gehaald wanneer de klok is afgeteld, dit moet u handmatig doen.

  4. In de sectie Links naar sociale netwerken geeft u links op naar sociale netwerkpagina’s (Facebook, Twitter en Instagram).

  5. Klik op OK.

Als u kunt coderen, dan kunt u de pagina van de onderhoudsmodus aanpassen buiten de hier beschreven mogelijkheden.

De pagina van de onderhoudsmodus aanpassen voor een specifieke website:

  1. Ga naar WordPress, selecteer de WordPress-installatie waarvan u de onderhoudspagina wilt aanpassen en klik vervolgens op “Instellingen” naast “Onderhoudsmodus” op de installatiekaart.
  2. Klik op Aanpassen en bewerk het sjabloon voor onderhoudspagina’s in Code Editor..
  3. Klik op OK.

De standaardpagina voor de onderhoudsmodus terugplaatsen

Indien nodig kunt u de standaardpagina van de onderhoudsmodus terugplaatsen.

De standaardpagina van de onderhoudsmodus terugplaatsen:

  1. Ga naar WordPress en kies de WordPress-installatie waarvoor u de standaard onderhoudspagina wilt terugplaatsen.
  2. Klik op “Instellingen” naast “Onderhoudsmodus” op de installatiekaart en klik vervolgens op Standaard terugplaatsen.